Roberts Zīle

Roberts Zīle: nav pieļaujama vilcināšanās ar "Rail Baltica" virzībai svarīgā dzelzceļa nolīguma ar Lietuvu ratificēšanā

Strasbūra, 2012. gada 15. martā: "Saeimas Tautsaimniecības komisijas ilgstošā vilcināšanās ar Latvijas un Lietuvas dzelzceļa nolīguma parakstīšanu, kas ir svarīga "Rail Baltica" projekta virzībai, nav saprotama un kārtējo reizi izraisa bažas par politiski motivētu projekta bremzēšanu", uzskata Eiropas Parlamenta deputāts, Eiropas Konservatīvo un reformistu grupas koordinators EP Transporta un tūrisma komitejā Roberts Zīle.

"Es gribētu aicināt koalīcijas partnerus nekavēties ar šī jautājuma izskatīšanu, lai neradītu bažas par Latvijas valdības nodomu nopietnību attiecībā uz "Rail Baltica" projekta īstenošanu. Es arī ceru, ka šajā valdībā nepastāv kāda šaurāka koalīcija, kurā Nacionālā apvienība nepiedalās. Projekts ir veiksmīgi iekļauts Eiropas Komisijas "Savienojot Eiropu" programmā, ES finansējums tā finansēšanai var sasniegt pat līdz 85% no kopējām izmaksām, un šobrīd viss ir atkarīgs no tā, vai Baltijas valstu valdības spēs saprātīgā laikā vienoties par tā uzsākšanu.

Citiem vārdiem - no šo valstu valdību politiskās gribas, kurai jābūt skaidrai un nepārprotamai", uzsver R. Zīle. Viņš arī atzīst: " Es ceru, ka pēkšņā nolīguma iestrēgšana Saeimā pēc sekmīgās sadarbības uzsākšanas projekta īstenošanai valdību līmenī nav saistīta ar "Krievijas dzelzceļa līniju" meitasuzņēmuma nodibināšanu Latvijā konkurencei ar "Latvijas dzelzceļu" kravu pārvadājumos no Krievijas robežas uz Latvijas ostām.

Citādi iznāk, ka Latvijas politiķi, kavējot "Rail Baltica" virzību, palīdz Krievijas uzņēmumam nostiprināt pozīcijas Latvijas tranzītā. Turklāt, ja atbilstoši "Rail Baltica" skeptiķu viedoklim, ES "Savienojot Eiropu" programmas nauda tiks novirzīta Austrumu-Rietumu virziena dzelzceļa koridora uzlabošanai, tad mērķis, kuru "Krievijas dzelzceļa līnijas" nesen atklāti izrādīja savās kartēs izstādē Eiropas Parlamentā Briselē - "Bridging Eurasia, working with EU transport TEN-T" ("Savienosim ar tiltiem Eirāziju, strādājot ar ES TEN-T projektiem") tiks izpildīts. Eirāzijas savienībā tiks celta par ES nodokļu maksātāju naudu".